Bygglov - lättläst
Om du vill bygga ett hus ska du fråga
om lov först.
Det är samhällsbyggnadsnämnden som
bestämmer om bygglov.
Du ska också ha bygglov om du
vill bygga om ett hus som redan finns.
Du får heller inte riva ett hus
utan att ha frågat kommunen om lov.
Du kan ringa kontaktcenter för att få hjälp.
Det kostar pengar att söka bygglov.
Även om man inte får bygga eller
ångrar att man sökt bygglov måste man betala.
Du kan ringa till kundcenter för att få veta mer.
Telefonnumret är 0522-69 60 00.
Kontakt
Kontaktcenter Uddevalla kommun, +46 522‑69 60 00
kommunen@uddevalla.se
Mer information
Om jag vill söka bygglov
Bygga nytt, ändra eller riva
Eller kontakta oss
Kommunen@uddevalla.se
0522-69 60 00